onsdag 21 september 2011

Inställd resa!

Blev ingen resa till Östersund för att göra EEG på Alexi.
Hans läkare Monica på HAB ringde igår och meddelade
att det lugnande medel de tänkt använda störde EEG-kurvorna
så mycket att de inte kunde använda sig av det.
De är nu tvungna att göra det under narkos så vi vet inte
än NÄR han får komma in och göra det.

Jag förklarade i.a.f. för henne att OM de nu skulle göra ett nytt test så
skulle de vara helt säkra på att det skulle lyckas då jag inte vill
utsätta honom för detta fler gånger med nedslående resultat.
Så vi får se när vi kommer iväg.
Idag blir det i.a.f. en helt vanlig dag på skolan.

Sen var jag då själv till läkare igår och fick besked att jag har s.k.
"tennisarm" vilken orsakar den värk jag har i höger arm dygnet runt.
Doktorn trodde precis som jag att det kommer av 8 års vyssjande
av min lilla Ängel varje natt.
Ringer LSS-handläggaren igen då min läkare säger att jag ABSOLUT INTE
får ha Alexi själv och hålla på så här på nätterna för då kommer den Cortison-spruta
jag fick i armen att vara meningslös och då inflammationen redan börjat gå
upp i axeln så kommer det bara att bli värre.

När jag berättar detta för henne och säger att de kan ringa min doktor för
ett utlåtande ang. min arm så säger hon bara. Jag vet inte hur vi ska ställa oss
till det här, vi måste nog konferera om detta och höra av oss igen.
Sen måste du ju in med en ny ansökan också, säger hon.
OCH då undrar jag VARFÖR när de redan har en ansökan om 5 nätter och jag fick
beviljat 3 av dessa förra veckan. ;(((((((
Sa till henne att jag måste ha ett besked senast fredag morgon då assistenten som
jobbar den här veckan egentligen jobbar sista natten fredag och att HON också
måste hinna fixa för sina barn hemma om hon ska jobba 2 nätter till.
Men DET fattar dom nog inte, som med allting annat.
Ska in med den förbaskade ansökan idag så får vi se hur lång tid de
behöver ha på sig den här gången.
Så innerligt less på allt vad LASS och LSS-handläggare heter!

Inga kommentarer: