onsdag 14 juli 2010

Sommar!!!!!


Ja som vanligt då det är sommar och semestrar så blir det strul för Alexis del.

Då det inte finns så många som "känner" honom och har kunskap om hans rutiner så finns det inte någon att sätta in på fritids då det blir knas.
Som tur är så har jag själv helt underbara ass här hemma som ställer upp i tid och otid.

Hans ordinarie ass har semester en den här veckan och sen är han tillbaka som tur är.

I morse fick jag meddelande om att hans vik ass på fritids var sjuk och då var det bara att ringa den enda ass jag har i tjänst just nu och be henne jobba dagtid hemma med Alexi idag så får jag ta kvällspasset själv. Och som tur är så ställde hon upp!

Jag har ju inte bara Alexi utan en krävande uppmärksamhetstörstande liten 4-åring också som vill bli sysselsatt hela tiden.
Och Alexi accepterar inte att man lägger tid på någon annan än han. :(
Han vill "prata" hela tiden och då ska han ha ögonkontakt och tittar man inte på honom så blir han arg. Och Linnéa vill ju allt som oftast prata hon också.

Idag är det en regndag igen så det blir en jobbig dag för lilleman då han inte får vara på fritids som han är van och inte heller kan vara ute hela tiden som han är när det är fint väder.

Får se vilket humör han är på när den här dagen är slut!

1 kommentar:

Anonym sa...

Skulle vilja kontakta dig på mail. Hittade inget. Vore tacksam om du kunde skicka ett mail till mig. Jensakerlind@hotmail.com