måndag 4 juli 2011

Vaktimmar!

Ibland så har man nog bara obeskrivlig tur antar jag men i torsdags fick jag beviljat 3 vaknätter/v igen för Alexi. Saken år den att han nu ska sluta använda sina dagortoser och det kommer att göra att han får stora påfrestningar på både ben och rygg. Han får en helt annan gångstil mot den han är van vid då han gått på tå i 5 1/2 år. Detta har även påverkat hans höfter då han vridit benen inåt hela tiden, och nu när han kommer ner på hela foten så vrider han benen inåt så mycket att fötterna slår ihop då han går. ;((
Han ska in till Östersund nån gång i höst och röntga höfterna för att de ska se att allt är OK.

Men jag ansökte i.a.f. om vaknätter från kommunen i 10 veckor framåt då han redn nu visar att han har mer ont. Han sover oroligare på natten och jag har fått öka dosen Alvedon till 2 tabletter på kvällen. Saken är den att han ska sluta med ortoserna succesivt, alltså ha dem på f.m. och vara utan på e.m. och det gör att han får mer ont då han inte har något stöd för sina ben och fötter och är van att gå på tå. nu ska han helt plötsligt gå platt på fötterna. Det som känns jobbigt är att jag måste ta en ny diskution med dem om 5 veckor men det positiva är att jag fått dem att förstå att det bästa är om DOM skickar en skrivelse till FK och påtalar att jag är i behov av mer assistans. OCH det kommer de att göra då kommunen inte är villig att beskosta det som FK ska stå för om jag får rätt antal timmar.

Inga kommentarer: