fredag 26 augusti 2011

Åter till vardagen!!! ;))


Nu har jenny jobbat igen i 4 dagar, haft 2 nätter och en natt kvar och Alexi är nästan sitt "vanliga" jag igen! hon började direkt med att ställa krav, bestämt sätta ner foten när han slogs och visa att det INTE är han som bestämmer och det är det som är så underbart: Att han lyssnar på henne och tar till sig det hon säger.
MEN hon kommer utifrån och är ingen familjemedlem och då känner han sig osäker på henne och vet inte riktigt vart han har henne, därför funkar det.
Med oss här hemma så vet han ju hur långt han kan gå och att han oftast får som han vill till slut, DUM är han INTE!

Saken är den att sen han började med mer lugnande medicin så har hans ångestanfall gått över helt men slagen fortsätter och jag har upptäckt att han oftast gör det för att provocera fram en reaktion hos den han slår och se NÄR och OM den personen blir arg.
han har hela tiden ögonen på den han slår och kollar hur man ska reagera.
OCH det är detta jag påtalat och sökt hjälp hos HAB för i 4 år då jag vet att han till slut kommer att ge sig på barnen på skolan med samma slag, vilket tyvärr har hänt nu.
Han är en glad och rolig kille vilket gjort honom väldigt omtyckt på skolan men vad händer när han börjar slå??? Jo de vill inte vara i närheten av honom och det är fullt förståeligt.
Därför samarbetar nu ass på skolan och vi här hemma för att stävja detta innan det går för långt!

han älskar sina assistenter och han har inte kunnat få bättre varken hemma eller på skolan och jag hoppas att han nu får ha dessa omkring sig under lång tid framöver.
Särskilt Jenny är hans favorit och han har mått väldigt dåligt av att hon varit ledig i 5 veckor.
MEN som sagt: NU är ordningen återställd. ;))

Jag har nu sökt 5 VAK-nätter hos kommunen för att Alexi ska få ha ass hos sig VARJE natt istället för att jag ska ligga där 2 nätter och ass 5. Han MÅSTE börja få en rutin på nätterna och komma ifrån mig. Han sover dessutom mycket bättre och längre när ass sover hos honom.
Vi får se hur det går!

Den 12/9 ska vi in på höft-röntgen OCH jag ber till Gud att han ska slippa ännu en operation.
Den 15/9 är det HAB-besök med läkare samt CPUP-mätningar.
Den 21/9 är det HAB-besök för att upprätta en ny behandlings-plan för honom.
Så JAG vet vad jag har att göra i höst, blir oftast flera resor till HAB m.m. då men det tar jag så gärna om det hjälper honom framåt. ;)))

Inga kommentarer: