torsdag 4 augusti 2011

Raseri!!!

Efter att ha varit hemma i 3 veckor var det då dags förra måndagen för honom att börja på fritids igen. Märkte redan på tisdagen att något var fel då han var så arg och fick riktiga raseriutbrott då han slogs, sparkades, bets och skallades. Sen ville han inte gå upp till fritids heller men så fort han satt sig i vagnen gick det över. Har undrat mycket vad det beror på och kan väl bl.a. säga att det var fel att ha honom hemma i 3 veckor och bryta alla hans rutiner etc. och sen när han kommer tillbaka till fritids på skolan så är ingenting sig likt där heller.

Sen tänker jag inte längre vara tyst om att jag startat en vårdnadstvist för min son då han INTE klarar av att vara hos sin pappa utan han tycker att det är väldigt jobbigt. Pappan och jag flyttade isär i nov.-10 och från början provade Alexi att vara där varannan lörd-sön men då jag fick 3 dygn med en väldigt lessen och orolig kille då jag var tvungen att lägga mig själv varje kväll kl 19 p.g.a. att jag inte kunde smyga upp ifrån honom så sa jag Stopp och han fick inte åka dit mer. Han har nu inte varit där sen februari men ändå träffat sin pappa på skolan och ute på byn och efter varje gång är det samma sak som tidigare, bara det att raseriutbrotten kommer oftare och han slår och sparkar väldigt hårt.

Jag har försökt förklara för hans far att han först måste lära sig och acceptera att Inte pappa finns här hemma innan han ska vara hos honom i en främmande lägenhet där pappa enligt honom Inte ska vara och som han stannar kvar i när Alexi åker hem. Han måste få tid på sig innan vi kan försöka låta honom vara där igen och då Pappan inte förstår detta har jag inget annat val än att söka vårdnaden för honom då jag hela tiden sätter Alexi´s bästa först.

Han har varje gång det blivit något så här stort som han inte kan hantera visat ilska och missnöje vid varje måltid och varje toalettbesök. Detta har nu blivit så att varje gång man ska byta, tvätta etc på honom så måste man vara två, han vägrar ens att sätta sig vid matbordet vilket gjort att han i princip inte ätit på snart en vecka. :((

Varje gång han får dessa raseriutbrott jämställer jag med att ha ett epilepsianfall. Han blir så arg att han skakar och när det går över blir han alldeles lealös och håller på att somna.
Jag har idag tagit kontakt med HAB för att höra om jag kan öka den dos av lugnande medicin som han har för att försöka komma över detta och han ska börja må bra igen.
Varken jag eller assistenter orkar med detta längre och han gör det nog inte själv heller skulle jag tro. Emellan dessa anfall så är han som vanligt världens godaste kille som vill kramas och pussas och mysa men de sista två dagarna har de tyvärr kommit väldigt ofta under en dag. Han sover dessutom väldigt oroligt på nätterna av detta också.

Inga kommentarer: