lördag 8 maj 2010

En frisk kille!


Dagarna går framåt mot sommar, sol och värme och det är underbart.

Alexi är frisk igen efter magsjukan och det är toppen. Tyvärr har nu hans pollenallergi börjat visa sig och det är inte heller kul. Han nyser, snorar, kliar ögon och näsa hela tiden.

medicinerna hjälper inre så som dom ska heller men jag vill inte hålla på att stoppa i honom en massa mer mediciner för han har redan tillräckligt.


I torsdags hade han i.a.f. en rolig dag på skolan, De var på brandstationen på studiebesök och fick träffa plois, ambulans och brandmän.

Alexi var nog alldeles salig då stora bilar är hans enda intresse (och traktorer förstås).

Men då polisen satte handfängsel på hans assistent blev Alexi både arg och lessen för det fick de inte göra!!! ;))


Det har varit några ganska lugna nätter igen nu sen jag slutade med sömnhormonet och satte in hans droppar till natten igen istället. Detta med melatonin har vi ju som sagt provat förut med dåligt resultat och nu får det vara nog.Han får sova som han gör, bra till 00-tiden, oroligt 3-4 timmar och sen ganska bra igen. Och nu sover han till 7 på morgnarna och det har inte hänt så många ggr sen han föddes.



Läste en regeringsrättsdom ang pers.ass för en 9-årig pojke igår där de beviljat honom full ass fr.o.m 2005 då han sökte och att läsa detta var som att läsa om Alexi.

Inget tal, Kunde inte klara sig själv, ja allt stämde så väl in på min son.

Tänk om jag haft denna dom när jag var i Länsrätten i fjol, att få kunna smälla till FK mede den och visa dessa osympatiska, egoistiska människor att det är så här jävligt i verkligheten.

För det verkar de inte förstå! Att man alltid måste hålla ögonen på honom av rädsla att han ska skada sig själv eller andra. Att inte få honom att förstå faran i det han gör!

Men får jag inte mer timmar genom FK nu så kommer jag att lägga upp denna dom som ett bevis.


Idag är i.a.f. Alexi med ass på Granngårdens vårmarknad för att kolla in djuren de brukar ha där. Han gilla djur så det blir nog kul.

Själv ska jag försöka ta min onda kropp ut och kratta lite gräsmatta idag så det blir grönt nån gång. Vill ha värme och sol NU!!!!


Sätter in en bild sen vi var på julmarknaden då Alexi till sin stora glädje fick åka brandbil 2 ggr!!!!

Inga kommentarer: