tisdag 4 maj 2010

Magsjuka!!!

Ja så blev det ännu en vaknatt för min del då. Kl 00.30 spydde Alexi första gången och jag förstog på en gång att det var den magsjuka vi så länge har klarat oss ifrån.
Då han inte kan säga till eller på annat sätt visa att han vill spy så var det att sitta med honom i knät hela natten för att hinna fram med hinken i tid. Ändå spydde han ner sängen första gången.

Vid 5-tiden kräktes han sista gången och slumrade till lite men kl 6.30 vaknade syrran och då var det kört. Men det är tur att han har så underbara assistenter som ställer upp och kommer hit och jobbar några timmar så att jag kan lägga mig på soffan en stund.
Sen är det inte säkert att det blir någé sova av för jag har ju lillpigan att ta hand om också.

han har i.a.f ätit lite frukost och nu krupit i säng med Lotte för att försöka sova en stund. Han har ju inte sovit något inatt han heller så han är nog rejält trött.
Tur att det verkar gå fort över i.a.f.......

Och vi som klarat oss hela vintern......;(( nu blir det till att käka vitpepparkorn!!!

Inga kommentarer: