söndag 2 maj 2010

Orkar inte!!!


Ja det här blev då en hemsk natt! Började redan när lilleman skulle lägga sig igårkväll. Han var så orolig att det tog över 1 timme innan han somnat så hårt att jag kunde smyga mig upp därifrån. Sen började han vakna till vid 22-tiden men var klarvaken vid 23-tiden. Då började han slåss, sparkas och skallas för att han skulle upp ur sängen och inte fick.

Tänk er själva att försöka hålla fast en 6-åring som är dubbelt så stark som normalt samtidigt som du ska akta dig för smällar eller att han skallar dig i ansiktet? Inte kul ska jag säga. :(


Då vi bråkat i 1 1/2 timme så fick jag nog och gav honom ytterligare 4 droppar Iktorivil för att få honom lugn nån gång, så vid 2 sov han igen om än väldigt oroligt och jag har sen fått ligga och vyssjat honom hela natten och så fort jag rört mig har han vaknat. Detta förbannade sömnhormon som skulle göra honom trött funkar ju som rena uppåttjacket på honom så nu får han det inte mer! Vi återgår till den gamla medicinen för humöret har blivit sämre också i helgen och det accepteras inte heller. Nu provar vi inga fler mediciner!!!! Räcker så gott med dom han har.


Jag ska ärligt erkänna att det var alla möjliga hemska tankar som for i mitt huvud inatt och som jag skäms otroligt för idag men den tanke jag ändå tänkte mest var att göra slut på allt för min egen del för att Äntligen få sova!!!!

Men hur skulle det bli för lilleman då? Och de andra barnen? Skulle aldrig lämna dom!!!!!!

Så det är bara att bita ihop och gå vidare och då man ändå inte är mer än människa och vet var gränsen går från tanke till handling så Måste man ju får tänka hemska tankar ibland????


Men i ärlighetens namn är jag dödens trött idag och önskar att lillan varit på dagis någon timme/dag så att jag fått sova lite men det får man väl ta när man blir gammal!!

Ska i alla fall ringa Alexi´s läkare idag och tala om för honom att nu slutar Alexi som försökskanin så de får söka någon annan! :)))


Han borde rimligtvis vara trött han också idag så vi får hoppas att han får en bra dag på skolan.

Inga kommentarer: