onsdag 19 maj 2010

Vår!!!







Länge sen jag skrev nu men det har varit fullt upp här då magsjukorna har avlöst varann ett tag. Alexu har i.a.f. blivit sitt gamla vanliga jag fullt ut nu, så glad som bara han kan vara.

Han "pratar" hela tiden och vill att man ska ha ögonen på honom hela tiden annars tar han tag i hakan på en och vänder ansiktet mot hans. ;)))

Han är så underbart härlig och positiv nu och det är så roligt att ha fått tillbaka den person han egentligen är.


Idag skulle förskolan åka till Östersund för att besöka fornminnesmuseet Jamtli men då de skulle åka med ordinarie busstur och den tar ung 2 timmar för att sedan vara hela dagen på Jamtli och sen åka ordinarie busstur hem igen och vara hemma 15:20 så sa jag att det inte var något för Alexi. Han fixar inte att sitta på en buss i 2 timmar med mycket okänt folk och sen vara en heldag på museét och äta lunch där. Han behöver få sova mitt på dagen annars orkar han inte och det skulle inte bli något av det idag så jag sa att han ändå inte är medveten om detta och har det allra bäst hemma.

Han fixar ju inte att vara bland en massa folk under en längre tid för då börjar han bara "vagga" fram och tillbaka och mår inte bra. Men att få folk att förstå hur det är det är banne mig inte lätt.
Önskar att de kunde förstå att Jag känner Mitt barn Bäst och vet vad som är bra för honom eller inte. Och av erfarenhet så vet jag att han inte klarar av sådana här resor och att vara bland en massa okänt folk för det får honom att må dåligt. Och vad har han då haft för glädje av dagen???

Annars så vill han mest vara ute nuförtiden, sällan har han tid att sova på dagarna utan vilar bara ca 30 min och sen gör han tecken för att han vill gå ut.
Och det är ju inte fel att han vill vara ute för friskluft är ju det bästa och sen har han så stora ytor att röra sig på ute. Och att se alla bilar som kör förbi utanför staketet!!! ;)))
Men man är väldigt rädd när han springer ute då han har så dålig balans och lätt snubblar och ramlar. Och ute är ju marken så ojämn så det blir många vurpor. Än har inget allvarligt inträffat men man vet ju aldrig.
Han brukar ha hjälm på sig men då det är varmt så är det bara en plåga för honom att ha den på.


Sätter in några bilder från då han var yngre som är väldigt fina.

1 kommentar:

Malin sa...

Spännande med en Agelman till. Jag har en kille på 6,5 år....

Du är utmanad. Läs min blogg för mer info!

www.bubb3n.se