måndag 27 december 2010

Julen 2010
















Ja så var den över för den här gången och jag ska ärligt säga att det faktiskt är skönt. MEN det var den underbaraste jul jag haft på många år med ALLA mina barn hos mig och deras pappa firade faktiskt julen hos oss och det var roligt. Alexi njöt i fulla drag hela dagen då han fick uppmärksamhet konstant, var alltid någon av syskon eller mamma som var med honom. Och tänk när tomtem kom...........


Han kunde inte slita sig ifrån honom utan skulle bara sitta i knä och krama på honom, som vanligt. Förstår inte varför det är så roligt men kan tänka mig att det har att göra med skägget då han är tokig i att fingra på gubbars skägg. ;)


Roligaste julklappen var inte bilarna i år som det brukar vara utan det var ett elefanttält med tunnel som jag köpt till honom. Han struntade i allat annat när de fick ur det ur förpackningen och tältet rullade ut sig. Han har krypit som en tok och skrattat som en tok när han suttit inne i tältet och så fort någon kommit in på hans rum så har han hoppat runt därinne och trott att någon skulle ta honom.


Till Nyår så skulle han egentligen ha sovit hos pappa men då han inte mår så bra efter dessa nätter har jag sagt att han får vara där på dagen men sova hemma. Orkar helt enkelt inte med fler oroliga nätter då jag inte får sova en blund för att han ligger och håller fast mig benhårt och jag inte ens kan smyga upp ur hans säng då han lagt sig på kvällen för att han vaknar så lätt. Så fram tills att det ordnat sig med en till ass så blir det så här vilket jag tror att Alexi mår bäst av.


F.ö. så har vi bestämt att erbjuda tjänsten till en jättegullig tjej som Alexi själv har fastnat för också. Hon kom en dag då Alexi och Thérese kom från skolan och då han kom in så drog han henne med sig och satte ner henne på pallen bredvid sig och sen fick hon inte ens ta av sig jackan för han var rädd att hon skulle gå därifrån. Sen satt han inne på sitt rum i hennes knä och pratade hela tiden hon var här. Känns underbart att han accepterade henne så på en gång för NU behöver vi verkligen få in en till ass. Och det är ju sonen som avgör vem det blir. Då han är väldigt kräsen på folk och vilka han vill ta till sig så är det ännu mer positivt att han tyckte så mycket om henne på en gång. ;9

Sen fortsätter strulet på skolan med anställningen av den ass han har där så Nu ger jag mig in i matchen för att få behålla honom kvar där. Det är inte bra för Alexi med allt detta strulande men det verkar de skita totalt i!!!! ;((


Men nu hoppas vi på ett bra 2011 för Alexi och familjen och att vi ska få lugn och ro både hemma och på skolan!


GOTT NYTT ÅR!!! Alla bloggläsare.

1 kommentar:

Malin sa...

Hej! Vad glad jag blir att ni hittat en ny ass till Alexi även om jag är ledsen att inte jag fick bli hans nya ass. Men jag får ju nöjet att träffa han ibland på skolan iaf. Blev så glad idag då han kom fram och ville sitta med mig på bänken på Hedenhös och sen när vi var ute kom han fram och ville ha hjälp av mig flera gånger. Han är så go! Hoppas allt ordnar sig för er nu! Mvh Malin Karlsson