söndag 16 januari 2011

I Morgon!!!!


Ja så är det då bara en dag kvar innan det är dags för lillemans operation och jag gruvar så att jag har ont i magen!! ;((
Förut så har jag bara gruvat och funderat över OM jag gör rätt som utsätter honom för denna operation eller ej???
Tänk om resultatet inte blir det förväntade???
NU har jag börjat orora mig för narkosen och tänker tankar som: Tänk OM han inte vaknar igen? Tänk OM han är arg och förbaskad vid uppvaknandet och sliter ur slangar etc???
Men mest oroar jag mig för OM jag gör rätt förstås!

Ringde kommunen tidigare i veckan då jag fick veta att jag hade möjlighet att få extra tid beviljad genom dom p.g.a. operationen och i fredags ringde hon och sa att jag hade redan timmar beviljade dagtid som jag fick använda mig av. Jag ringde förstås min ass.samordnare så han fick ta tag i det för det är ju nätterna Jag behöver hjälp! Hon ansåg för övrigt att Om man opererade ett normalt barn så hade man också extra jobb och att det ingick i föräldraansvaret!
ATT det ska vara så svårt för vissa att förstå att man inte kan jämföra ett "normalt" barn med ett handikappat!!!

Blir så förbannad för de kan ju bara sätta sig in i att själva vara nyopererade, gipsade från tårna upp till knäna och inte förstå Varför det är så eller Varför man har ont? OCH att det inte går att förklara för ett utvecklingsstört barn varför det är som det är!

Jag ska nu bara ta det lugnt idag och samla krafter inför detta obehagliga och hoppas på att allting går bra. Kl. 5.30 i morgon bär det av och kl 7.15 skrivs han in. Så håll tummarna alla som läser min Blogg att allt går bra för min lilla Ängel i morgon!

1 kommentar:

Malin sa...

Hmmmm detta med föräldraansvaret.... Det får man kämpa emot... Du har ju i alla fall fler barn att jämföra med. Och kan då veta skillnaden på barn och barn... Men vi har ju bara Axel och har då svårt att motivera denna skillnad. I alla fall så önskar jag dig och Alexi lycka till imorgon. Och jag tror att du gör rätt. Du gör ju det för att det kan bli bättre. Och tänk vad du hade undrat om du inte testade....