lördag 5 februari 2011

Halsont??

I måndags var Alexi på skolan hela dagen och han tyckte att det var jätteroligt.
På kvällen vid middagen så såg jag på honom att han inte var pigg så jag tempade honom och han hade då 38,5.
På natten tempade han garanterat över 40 och hela veckan har fortsatt med feber och som det verkat, väldigt ont i halsen. Han har köjts och varit på gång att spy men det har mest kommit upp i munnen och så har han svalt ner det.

Varken jag eller hans syster som jobbat med honom denna vecka har sovit många timmar på hela veckan. ;( Nätterna har varit vidriga då han inte sovit en blund från kl 3 på natten utan legat och slagits och varit arg för att han inte mått bra. ;((

Annars har han börjat gå så smått denna vecka även om han efter en stund visar att han har ont så blir det korta promenader med rullatorn eller då någon håller i honom. På torsdag ska han in till HAB för CPUP-mätning så hon ska få kolla hans ben då.

Och på måndag SKA jag ha tag på den där LSS-handläggaren kommunen har och som beviljar 8 timmar jour extra utom beslutet på nätterna. VEM vill jobba 8 timmar/natt för 30 kr/tim och dessutom inte få sova något själv?? Inte Alexis assistenter i.a.f. så det blir ju jag själv som får ta de nätterna och varför ska jag då få extra hjälp??? OCH vem ska jobba mellan 19-00 innan jouren tar vid??? VAD ska man göra, eller HUR ska man vara för att få den hjälp man har rätt till???
Fortsättning följer på detta.

Igår var i.a.f Alexi feberfri och mycket piggare även om han inte äter så bra.
NU hoppas jag att dessa förkylningar flyttat ut härifrån och att vi får vara friska allihop.
Samt att Alexi börjar att gå igen snart..........

Inga kommentarer: