söndag 27 februari 2011

I MORGON!!!!!!




I morgon är det äntligen dags att åka in till Ortopeden för att öppna upp gipset och provs ut skenorna!


Han slipper ju inte gipset helt då han kommer att ha det ett par veckor tills han får sina natt- och dagortoser. Men det spänner fast det med kardborrband vilket gör att han ÄNTLIGEN får bada igen. Den här tiden har varit hemskt jobbig för honom då han fått se lillasyster bada och han inte själv fått göra det. Han älskar ju att bada!


För att inte tala om hur vidriga hans fötter blivit under den här tiden. Hans tår är alldeles fulla av gul förhårdnad som spruckit sönder och då man inte kan tvätta honom heller så gör det att hans fötter luktar hemskt!!! Ska bli så skönt att få sätta han i badet imorron och att få fila och smörja in hans fötter ordentligt efteråt. ;))


Annars tog det f.ö. 5 veckor innan han vågade gå igen, inte förrän sista veckan har han gått för fullt och går hellre än sitter i rullstolen. Men han har ju förstås ingen balans i gipsfötterna så man måste gå bredvid hela tiden för att fånga upp honom om han vinglar till. Ska bli så skönt när det är borta helt och han kan ha skor på sig och kan få vara ute och gå själv igen!!!
Som jag har längtat efter den här dagen! ;))


Sen ska jag ärligt säga att det varit underbart skönt att ha 3 ass.nätter/v för i dagsläget är jag helt slut. Måste hålla mig igång hela tiden för sätter jag mig ner är risken stor att jag somnar.
Hans storasyster Therese som jobbar som ass för honom är väldigt kreativ och påhittig när det gäller sin bror måste jag säga.
Han har ju under den här tiden inte velat jobba med något här hemma så hon kom på att blanda musik med arbete för honom och det var verkligen lyckat!
han gilla "Bockarna Bruse" så hon gjorde en bro, letade fram tre olika bockar, träd m.m. i lkesakslådan och så sjöng hon och Alexi fick gå med bockarna över bron och göra tecken till låten. Som ni ser på bilderna här ovan så njöt han för fulla muggar!!!

Inga kommentarer: