torsdag 3 mars 2011

En Glad kille!


Besöket på ortopeden i måndags gick jättebra. Alexi var så otroligt duktig trots att det blev en lång dag och Alla skulle klämma och känna på hans fötter.
Men så hade vi ju hans underbara ass Marita med oss också och det märks tydligt hur mycket Alexi tycker om henne och vilket förtroende han har för henne!

Så glad att hon ville ta på sig att jobba med honom!


Skenorna ska göras klara och på onsdag v. 10 får han både skenor och skor då hans sjukgymnast från HAB kommer hit för att hjälpa oss från början och för att kolla Alexis fötter.
Kan bara säga att vi haft en otrolig tur som fått personer på HAB som bryr sig så mycket och som gör ALLT för att Alexi ska må bra och att allt ska bli till det bästa för honom.


Till veckan är det sportlov och då är han på fritids varje dag. Går ju inte att låta honom vara ledig då han inte klarar att man bryter hans rutiner utan allt måste fortgå som det gör annars.
Men det blir nog en bra vecka tillsammans med Marita skulle jag tro.


Och sen har vi verkligen haft tur som fått jenny som ass härhemma för hon ställer upp till 110% och Alexi tycker väldigt mycket om henne och respekterar hennes sätt att jobba. Hon har redan från början satt gränser för Alexi och det är exakt vad han behöver. Mig och storasyskonen kan han ju köra med och testa hur mycket som helst då han alltid varit i vår närhet. men jag märker ju på honom att han mår bra av denna förändring. Sen var hon så gullig så hon tänker ta 4 nätter till veckan och jag ska Ärligt säga att det behövs.

Den här tiden på året får jag den berömda vårtröttheten och då man inte har någon reserv sen innan så blir jag så otroligt trött. Just nu känns det som att jag skulle kunna sova en hel vecka i ett sträck!Men då man inte sovit mer än i genomsnitt 2-3 tim/natt i 7 1/2 år så måste väl tröttheten komma nån gång?

Inga kommentarer: