söndag 20 mars 2011

Magsjuka!


Så hittade då Herr Magsjuka hit till slut!

Alexi har varit vaken i princip hela natten och 3.30 kräktes han första gången. Sen har han hållit på till 7-tiden men nu ätit pepparkakor och druckit vatten som han har fått behålla.
Är pigg och glad igen och det är tur att det går över så snabbt för honom då det är extra besvärligt när han får magsjuka.

Han visar just inte några tecken på att må dåligt innan han kräks så man får ligga och kolla in honom hela tiden för att se när han ligger med öppen mun, DÅ vet man att det är dags.
Detta gjorde att jag inte sovit ett dugg i natt då jag varit tvungen att ligga och kolla honom hela tiden. ;((
Ska ärligt säga att jag just nu är dödens trött och känns som att jag skulle kunna sova ett dygn rakt av!

Lillasyster har tid på öron i morron men den får vi nog avboka då de inte vill att man för smittan vidare och det har jag full förståelse för. Orkar heller inte med en dag på buss och på sjukhuset så det blir skönast att vara hemma.


Assistenten får jobba hemma med honom i morron då det måste gå 48 timmar innan han får återgå till skolan, och då hon hade magsjuka tors-fre så smittar han ju inte henne i.a.f.

Inga kommentarer: