onsdag 10 november 2010

Oroliga nätter!




Efter 2 väldigt oroliga nätter så börjar mamman att bli ganska mör. Alexi har varit orolig mellan 23 och 03 sen vaknat kl 4 och tyckt att det varit morgon. Har fått honom att ligga kvar och halvslumra men då han inte sover ordentligt och jag måste ligga och vyssja honom hela tiden så hinner jag aldrig somna om själv. 5:45 har det varit dags att kliva upp. Vet ej varför han varit så orolig de senaste nätterna men det händer ju en del omkring honom just nu och det Kan ju ha med gipset att göra också. Får hoppas att det bara är tillfälligt.



Sen säger Läkarna att det kommer att växa bort och bli bättre detta med sömnen men Jag undrar ju NÄR???

Att han behöver så lite sömn är det värsta med hans diagnos, själv har jag inte sovit en hel natt på 7 1/2 år och det börjar verkligen att ta ut sin rätt. Men som jag alltid säger: Bara att bita ihop, spotta och går vidare. Det Kommer ju att bli bättre.



Sen blir det nog inte så stora förändringar av att pappan och jag separerat då jag ändå alltid haft ansvaret själv för barnen. Har ju inte haft någon hjälp på nätterna alls då jag många nätter fått springa mellan min säng och Linnéas för att sova ner henne och då hon äntligen somnat om har Alexi vaknat, så jag Vet att jag klarar mig lika bra själv.

Sen slipper jag ju ett 9:e stort barn att ta hand om och kan fokusera på de små jag har istället. ;)



Här har snöat massor det senaste dygnet och Alexi blir alldeles pirrig då han kliver ut men det är så synd att han måste sätta sig i rullstolen direkt och inte kan få busa omkring i snön p.g.a gipset. :(

5 kommentarer:

Smulan sa...

Tyärr är det ju sånt där allt för vanligt =( en pappa som inte hjälper till...

Så klart du klarar det själv, det har du ju gjort i alla år! =)

Måste bara fråga, har ni ingen form av avlastningshem till Alexi? Kortis eller nåt liknande?

Kram

Thérèse sa...

Hoppas de båda sov bra inatt så du fick sova!!
Visst ser alexi ut som värsta stor killen på korten med den där frillan? :D Puss älsk

Min Älskade Angelman sa...

Smulan!
Jag har beviljats 55.5 tim/v som personlig ass till Alexi men då det inte funkade alls med Kortids så har vi ass i hemmet istället. Saken är ju den att man får aldrig "ledigt" så länge han är hemma med ass men eftersom han inte funkar att lämna mej så måste det bli så här. Har dessutom blivit tvungen att säga upp en ass och en slutade för några veckor sen p.g.a slitningarna här hemma. Så nu jobbar jag ung 15-20 tim/v själv och de övriga timmarna tar mina döttrar men det innebär att jag bara har 2 avlastningsnätter varannan vecka. Så jag hoppas att det ska funka för honom att sova hos pappan för jag behöver en helledig helg nu känner jag. Kram

Min Älskade Angelman sa...

Älskade unge!
Blev lite rörigt och bökigt med Linnéa bredvid sig i sängen och hon far ju runt som en propeller som du vet och då Alexi varit ganska orolig också så blev det som vanligt inte mycke sömn. Men det är bara att bita ihop och se glad ut, sov får jag förhoppningsvis göra då jag blir gammal! ;) Älskar dig vännen! OCH jag tycker att han vuxit om sig helt och hållet sista tiden. Kram

Malin sa...

Vad kul att du har börjat skriva igen. Låter jobbigt med gips... Axel hade det när han var ca 3 år... Men det var för att han hade brutit benet och armen.