lördag 20 november 2010

Tomhet och tystnad!!


Idag for Alexi upp till sin pappa för att sen sova över där för första gången och jag ber verklligen till gudarna att allt ska gå bra!

Men det kommer att bli otroligt svårt att släppa honom, och han är ju dessutom väldigt "mammig" nuförtiden så han har nog svårt att släppa mig också. ;(


Han har ju som jag tidigare sagt väldigt svårt att acceptera nya situationer och mår heller inte så bra när hans rutiner rubbas ovh detta blir ju en väldigt stor omställning för honom. Tur är att han har världens bästa syster och ass som inte tvekar över att följa honom. OCH det är min trygghet också, att VETA att hon är där med honom.


Sen kommer väl min egen natt att bli helt förskräcklig då jag alls inte är van att sova själv utan att ha minst ett barn bredvid mig och sen kommer jag nog att ligga och fundera på hur det går för honom också. OM han sover, OM han är vaken och lessen, OM han vill till mamma.............


Men som sagt så ber jag att det går bra för jag VET ju att jag själv behöver denna avlastning och att jag kommer att vänja mig till slut och kanske rent av tycka att det är skönt med lite egentid. Dock är det långt dit!!!

Tur att jag har julstädning och pyntning att ta mig för med dessa dagar så att de går fort.

Inga kommentarer: