onsdag 14 april 2010

En bra dag!


Dagen började inte allt för bra för lilleman då han lätt föll i gråt i morse. Hade visst fortsatt på skolan under förmiddagen men sen han sovit i 2 timmar hade det blivit bättre. I morse testade vi med att ge en tablett Risperdahl och till natten ska han också få en tablett. Förhoppningen är att han ska sova bättre. Han har nu ass i 2 nätter och natten som var hade varit lika orollig som nätterna innan så vi får hoppas att det blir bättre inatt.


I vilket fall så har han varit helt underbar sen han kom hem idag och varit på toppenhumör. Han har skrattat och busat hela eftermiddagen och det är så härligt att uppleva honom så som han normalt är: Glad och Busig!

OCH vad han "pratar", Hela tiden ska jag lyssna på honom och OM jag vänder bort huvudet så tar han tag i min haka och vänder mitt ansikte mot sig igen för jag Måste se honom i ögonen! ;))

Och det var en av de saker de sa i Göteborg för 4 år sen att dessa barn aldrig söker ögonkontakt men det måste jag säga att Alexi alltid gjort.


Han vill ha ständig koll på den som är med honom för tillfället och det är väldigt viktigt att han får ha ögonkontakt! Men det är så många saker som inte stämmer med det dom sa där: T.ex. så ska de ju inte kunna känna empati och Alexi är mer empatisk än någon annan i denna familj och väldigt lyhörd för vilken sinnesstämmning man befinner sig i. Det går absolut inte att försöka dölja det och lura honom för han genomskådar dig direkt. Nej han är som sagt en Härlig unge och jag är lyckligast i världen som fick honom för han har lärt mig så mycket och han ger så mycket som ingen annan någonsin gör. Älskar Honom!
Idag lägger jag in en bild på Alexi och hans lillasyster Linnéa och snögubben de gjorde tillsammans med storasyster!

Inga kommentarer: