torsdag 29 april 2010

Ny medicin igen!


Jag gillar inte detta experimenterande med mediciner för min lilleman men det är ju tydligen ett måste för att han ska kunna få börja må bra igen!

Pratade med hans läkare på HAB idag och nu ska vi byta ut den tidigare epilepsimedicinen han haft till natten för att komma till ro till ett sömnhormon. Han tror att det är Iktorivilen som gör honom på så svängigt humör och vill att vi ska testa detta istället för att se om han börjar må bättre och sover bättre på nätterna.

Och jag säger: Gode Gud låt det funka för jag måste snart få sova en hel natt innan jag bryter ihop! OCH jag behöver förändring i mitt liv!


Den nya medicinen heter Circadin och tyvärr innehåller den Melatonin som vi försökte ge honom för 2 år sedan och som var den värsta natten någonsin i både hans och mitt liv!

Han hade mardrömmar hela natten och bokstavligt klättrade på väggarna, grät och skrek och jag är fullkomligt övertygad om att han såg F-N själv.

Men det var ren Melatonin och detta innehåller bara den substansen så vi får hoppas att det går bra!


Det börjar bli väldigt jobbigt nu med dessa humörsvängningar då han går från skratt till gråt till ilska på bara ett ögonblick och man vet aldrig när det smäller.

Ofta har han någon leksak i handen när han klappar till och då känns det verkligen ska jag säga!


Sen har han den här veckan varit väldigt snorig också vilket även det påverkar hans humör och vi får hoppas att det går snabbt över!


Pratade med ANna på HAB också idag och hans nya rullstol har kommit som vi får hämta där när vi är till Östersund nästa gång. Hoppas nu att den passar.
F.ö. så längtar jag väldigt mycket efter min glada skrattande lilleman just nu och önskar mer än någonsin att allt ska bli som förut! Men det är bara att se tiden an.......

Inga kommentarer: