lördag 24 april 2010

Min älskade lilleman är tillbaka!


Efter flera veckor med ett humör som svänger hela tiden så ser det nu ut som att min son äntligen har kommit tillbaka till sitt gamla glada, positiva Jag!

Han är för närvarande helt underbar med sina kramar, pussar och sitt underbara skratt!

Och som han "pratar"! Hela tiden ska han berätta och förklara något och jag måste hela tiden ha ögonkontakt med honom annars tar han tag i min haka och vänder sig mot mig! ;)))


Detta beror nog på att jag ändrade hans medicinering av Risperdahl så att han får hela dosen på kvällen istället för uppdelat påp morgon och kväll.

Han sover ju bättre när han får den till natten och detta gör att han är piggare och gladare på dan och orkar mer.


På onsdag denna vecka så var det utflyckt med förskolan till en skogsavverkning i närheten och Det var en upplevelse för Alexi!

Då det var en liten bit att gå fram till avverkningen så hade de ordnat med skotertur för Alexi och det kan ni tro var uppskattat. Enligt assistenten så ville han inte kliva av skotern sen! ;)))

Och när han kom hem och jag visade bilderna de tagit när han sitter på skotern så var han så stolt och pekade på sig själv och försökte högljutt förklara för mig vad det var!


Idag är en solig och fin dag här och då han har dessa underbara assistenter som han har så får han naturligtvis vara ute så mycke som möjligt idag och det uppskattas av både honom och mig!

Har haft en otrolig tur som fått fatt i dessa underbara tjejer och som Alexi skattar väldigt högt och tycker otroligt mycket om. Det är helt enkelt toppen!! ;))

Ofta tar de med lillasyster också i det de gör så man kan säga att jag har "dubbel" avlastning.


Skönt är i.a.f. att lilleman är tillbaka!

Nästa vecka ska vi in på HAb för en ny utvecklingsbedömning och Då gäller det verkligen att han är på bra humör och koncentrerad annars går det åt pepparn med den: Och det ska bli väldigt spännande att se hur mycket han utvecklats sen sist, för att det gått framåt det ser vi varje dag.

För 2 år sen låg han på en 1 1/2-årings nivå så det blir kul att veta var han står nu.


F.ö. så jobbar han på med sin ass och spec.ped. på skolan och enligt dom gör han framsteg varje dag. Han har också börjat ljuda mer och mer och ibland låter det faktiskt som ord det han säger så man vet aldrig.......... KANSKE kan han inom en snar framtid säga några ord????

Inga kommentarer: