tisdag 20 april 2010

Vad beror det på?

Lilleman mår inte så bra just nu av någon anledning som jag inte förstår? Han är arg och slåss och som vanligt visar han vid matsituationerna att han inte mår bra för då äter han ingenting, slåss och kastar mat. Men inte alltid!
Och därför undrar jag vad det är som pågår inom honom?
jag har åter ändrat hans medicinering från att få 1 tablett på morgonen och 1 på kvällen till att få 1 1/2 tablett till natten igen då han blir så hemskt trött av dom. Och då är han ju trött Hela dygnet! Måste i.a.f. försöka komma tillrätta med det här då Jag inte mår bra av att se honom må dåligt och inte kunna uttrycka Varför han gör det?

Det är så frustrerande att inte kunna prata med honom och få reda på vad det är som gör detta utan man ska gissa och fundera fram och tillbaka och försöka hitta ett svar.
Och oftast tar det lång tid innan jag kommer på vad det är. Och då det är hans enda sätt att visa sina känslor på genom att slåss och vara arg så blir det rätt jobbigt i längden.
Att alltid behöva vara beredd och parera för en smäll är påfrestande för alla.

Vet snart inte vad jag ska göra! Känner mig helt handfallen men Tror att han ska kunna må lite bättre av att få medicinen på kvällen och inte behöva gå trött 24 timmar om dygnet!
Positivt är i.a.f. att det verkar gå bättre för honom på skolan nu med koncentrationen.
Och i morgon blir en rolig dag då de ska ut i skogen och se skogsmaskiner och skördare i aktion!!

Inga kommentarer: