måndag 5 april 2010

Förbannad!!!







Ja tänk att det aldrig ska kunna funka med denna skola och de rutiner som SKA vara uppställda för Alexi. Samtliga borde veta vid det här laget hur beroende han är av att det funkar varje dag med de rutiner han har.



Efter en alldeles för lång ledighet för hans del (4 dagar) så skulle han då idag få komma iväg till skolan som vanligt. Då hans ordinarie assistent är ledig så har det gjorts ett schema för vilka som ska ha hand om honom den här veckan och bara det vänder jag mig emot då det är en person idag, en annan i morgon och en tredje på torsdag och fredag!


I alla fall så har jag förberett honom hela morronen på vem som skulle hämta honom idag och som vanligt när kl är 7.50 så börjar vi ta på utekläder för att han ska vara klar när de kommer för att hämta honom.
Vid 7.55 så hade fortfarande ingen kommit så jag tar med mig Alexi ut för att invänta hon som skulle ha honom idag och Alexi sätter sig i vagnen för att vänta.



Kl 8.00 syns ännu ingen till så jag ringer på hans fritids men där svarar ingen så 8.03 när växeln öppnat blir jag inkopplad till det andra fritidset och där svarar en person äntligen.
Jag frågar var hon som ska hämta Alexi tagit vägen och får då veta att hon inte kommer för att hon är sjuk!!!

Ja, ja alla har rätt att bli sjuk men jag säger i.a.f. till den person jag pratar med att Ni kan ju faktiskt ringa mig och tala om hur det ligger till så att jag vet om det.
-Ja men man rår inte för att man blir sjuk, säger hon.
- Nej sa jag det gör man inte men Ni vet hur beroende han är av rutiner och Ni har mitt telenummer så ni kan ju åtminstone ringa och meddela mig. Vem ska nu hämta honom, säger jag.
-Det kommer någon ner och hämtar honom snart, säger hon.



Ja Okej att det kommer någon men det har ändå förstört hans dag och jag Vet att det här får vi igen här hemma i eftermiddag.
Och den person som hämtar honom har inte en aning om hans rutiner under dagen och vet inte ens att han äter frukost på skolan!



Har tagit detta med berörd rektor för honom har jag direktkontakt med när det gäller Alexi, och han har tagit tag i det men det FÅR bara inte hända såna här saker.Med tanke på att Alexi varit på dagis/fritids i 4 år så är detta ingen nyhet för dom!


Ja dagen började ju på sämsta tänkbara sätt för lilleman men jag hoppas att dagen blir bättre för honom. OCH jag vet som sagt att han kommer att vara på väldigt dåligt humör när han kommer hem då det ALLTID kommer tillbaka på oss här hemma.
Tråkigt då man vill att det ska funka efter en lång ledighet.


F.ö. så har han haft en bra helg tillsammans med familjen och sina assistenter. De har varit ute mycket och grillat korv och varma mackor och det är ju väldigt uppskattat av honom.
De är verkligen aktiva med honom.
Jag gjorde en Påsk-tårta med choklad och hallon som var (som ni ser) väldigt uppskattad av Alexi och jag tror att han ätit 1/3 själv av den. ;))))

Inga kommentarer: