söndag 4 april 2010

PÅSK


Ja så var då snart den här helgen till ändå och det ska jag säga är skönt då man har en son som är väldigt beroende av rutiner i sin vardag.

Har väl gått över förväntan i.a.f. även om han dock är väldigt okoncentrerad och stirrig.

Har ju tur som har så underbara assistenter som tillbringat nästan hela dagarna ute med honom och hans lillasyster som också fått hänga med.

Igår var de bara hemma på gården och grillade korv men idag åkte de iväg ner till Vattudalen och Landön och grillade korv och mackor. De är verkligen oumbärliga, det ska jag ärligt säga.


F.ö. så tror jag nog att vi kan stanna på den dos av lugnande medicin som han har nu för han blir så otroligt trött av den och det är inte heller bra för hans humör.
Han är oftast mest arg och grinig på förmiddagarna och då han får tabletterna på morronen så förstår jag att det blir så.Sen han sovit middag så är han på mycket bättre humör.


Han har utvecklats i rasande takt nu och lär sig nya tecken i en väldig fart och det är så kul att se hur glad han blir själv när man förstår honom.Men han vägrar säga mamma på teckenspråk då han KAN säga det med munnen. Det, förutom pappa, är de enda ord han säger och är det så härligt för nu VET han att jag är mamma.Om jag frågar var mamma är så lägger han handen på mitt bröst och ser så stolt ut. Och han har också börjat visa att han vet vem Daniel och Therese är.

Det har tagit två år av upprepningar men nu äntligen så vet han var han har mun, näsa, ögon etc. och han vill gärna visa på mig först innan han pekar på sig själv.


Ja det är en underbart härlig kille och trots 6 år med korta nätter, många sjukdomar, resor etc så skulle jag ALDRIG vilja vara utan honom för den kärlek som han ger är ÄKTA1

Han kräver inget i gengäld och är för det mesta på Glad-humör och hans skratt är så smittande!

Ja Gud vad jag älskar denna unge!

MEN jag älskar alla mina barn och har lovat dom att vårt liv ska bli annorlunda och bättre inom en snar framtid.


NU är det dags att krypa i säng för som sagt så vet jag aldrig hur natten blir!

Inga kommentarer: