torsdag 8 april 2010

En glad unge!


Då har man haft 2 assistentnätter då och det är åter dags att ta nätterna själv.

Men även om det är skönt med dessa nätter så längtar jag efter att få ha honom intill mig igen, att få ligga och hålla om honom och vyssja honom till sömns och bara få snusa på honom. Han är ju så otroligt gó även då han sover, han kryper in i mig på nätterna för att komma riktigt nära. ;))


Har i.a.f. gått över förväntan dessa dagar på skolan fast det började så dåligt för honom och idag och imorron får han ha den person som hade honom från allra första början på dagis och som han tycker väldigt mycket om.

igår då han kom hem så var han på väldigt bra humör, skrattade och pratade hela e.m. och kvällen.

Blev lite problem vid middagen då vi dukade även för honom och assistenten inne hos oss i köket då vi var bara 5 st till middan och det gick jättebra från början men plötsligt så protesterade han och ville in på sitt rum så det var bara att flytta in dem dit.

Och som han åt sen när han fick sitta vid sitt bord igen!!! Trodde aldrig han skulle sluta äta för han satt där i 1 timme och hade ätit 2 stora portioner! så ibland överraskar han verkligen. ;))


F.ö. så har nätterna gått väldigt bra som vanligt och han har sovit ganska bra, igår vaknade han först kl 7 och det var ett tag sen det inträffade. Har som jag sagt förut haft en väldig tur med assistenterna, behöver aldrig vara orolig för nåt när de jobbar med honom.


Nu är det snart helg igen så det blev en ryckig vecka för honom och han gillar ju inte ledighet så vi får se hur helgen blir. Får hoppas att medicinen har börjat verka fullt ut så att han är lite lugnare och mer koncentrerad. är så svårt att sysselsätta honom nuförtiden då han inte har tålamod med något längre. TV:n är han inte ett dugg intresserad av för knäpper man på den så stänger han av den direkt. Får hoppas att det går över snart för han var lättare att sysselsätta då han ville se på den. Men, men .... man kan ju inte få allt.

Hoppas i.a.f. att det goda humöret håller i sig för honom.

2 kommentarer:

Malin sa...

Hej, väldigt intressant blogg måste jag säga. Jobbar som PA till en 23årig kille med Angelman. Hoppas det är ok att jag är in och smygtittar lite ibland! :) //Malin

Min Älskade Angelman sa...

Hej Malin!
Du får jättegärna gå in och kolla här och Gärna dela med dig av de erfarenheter du har utifrån den brukare du jobbar för. Då jag aldrig haft ett handikappat barn förut så är detta nytt för mig och det är många problem man stöter på varje dag. Välkommen till min Blogg!

//Maud